Thursday, March 20, 2008

Skärtorsdag i dubbel bemärkelse...

Idag skar jag mig illa på kökskniven när jag höll på att skära paprika till middagen. Det gjorde sjukt ont och lite av vävnaden lossnade. Lyckades slita åt mig en handduk och ringa Jens som var ute på promenad innan jag satte mig ner och hela världen blev suddig och jag alldeles svettig och illamående! :( Pratade med sjukvårdsupplysningen som, liksom jag, inte tyckte att det var någon ide för mig att åka till akuten och fick rådet att tejpa ihop det. Tur att man har en man som är sjukvårdare i fält. Nu är tummen ihoptejpad och det värsta pulserandet har avtagit. Nu är jag mest arg för att jag inte kunde springa som jag hade planerat.

Imorgon är det som bekant långfredag. Hoppas den håller vad den lovar och är extra lång och innehållsrik framför allt med energi för att plugga!!

Over and Out!

3 comments:

Anonymous said...

Alltså...Inte skära, bara rispa. Ta det lugnt, köp mat på Sibylla.

Malin said...

Hua va läskigt! Hoppas du får en trevlig påsk trots skadad tumme! ;)

Anonymous said...

Hoppas att du klarar skogsprommenaden imorron iaf^^